رحیمی با تاکید بر لزوم استفاده از قیمت‌های مصوب در عرضه مرغ، گفت: دولت تلاش می‌کند تا با راهکار‌های حمایتی و نظارتی قیمت کالا‌های اساسی را کنترل کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت اله رحیمی در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به نوسانات قیمت مرغ گفت: کشور اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و هزینه‌های ناشی از این جنگ بر تمامی اقشار جامعه تحمیل شده و همچنین در افزایش قیمت کالا‌ها موثر بوده است.

او افزود: در چند روز گذشته برای تامین نیاز بازار استان بیش از ۷۰۰ تن کشتار مرغ انجام گرفته که این مقدار در حالت عادی تنها ۲۵۰ تن بوده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه افزایش قیمت نهاده‌ها موجب نوسان قیمت مرغ شده است، خاطر نشان کرد: هم اکنون قیمت مرغ منجمد بین پانزده هزار تا پانزده هزار و پانصد تومان و قیمت مرغ گرم بین بیست و سه هزار و بیست و شش هزار تومان قرار دارد.

رحیمی با تاکید بر لزوم استفاده از قیمت‌های مصوب در عرضه مرغ گفت: دولت تلاش می‌کند تا با راهکار‌های حمایتی و نظارتی قیمت کالا‌های اساسی را کنترل کند و در این راستا در توزیع میوه شب عید اقدامات خوبی انجام گرفت.

استاندار فارس در ادامه افزایش سهمیه روغن یارانه‌ای را جمله اهداف برای تامین نیاز بازار استان عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت استانی واحد‌های تولیدی نسبت به افزایش عرضه روغن موفق باشیم.

برنامه ریزی برای تامین نیاز آب و برق

رحیمی همچنین در جلسه دیدار نوروزی با جمعی از مدیران صنعت آب و برق استان با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم و شیوع کرونا گفت: با حمایت مردم و تلاش دولت، تاکنون اقدامات خصمانه دشمن نتیجه بخش نبوده است.

او با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای شناسایی نیاز‌ها و بحران‌های احتمالی در حوزه تامین آب و برق افزود: با توجه به شرایط کاهش نزولات جوی، لازم است تا مدیران حوزه‌های مربوطه نسبت به پیش بینی مشکلات و بحران‌های احتمالی اقدام کنند و در این راستا باید از همه ظرفیت‌های دولتی و غیر دولتی بهره گیری کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به افزایش مصرف برق تاکید کرد: برای جبران کمبود‌های احتمالی باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره گیری کرد و در این راستا همچنین مصرف بهینه مردم ضروری است.

رحیمی خواستار انگیزه بیشتر مدیران در سال پایانی دولت شد و گفت: مفید بودن مدیران برای مردم، در همه دولت‌ها مهم است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار